در شانزدهمین جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان که با حضور معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار و اعضای ستاد در استانداری برگزار شد چه گذشت و چه تصمیماتی اتخاذ گردید؟
کد خبر: ۳۳۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱ 30 November 2016
معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان هدف برنامه اقتصاد مقاومتی را کمک به ارتقاء رقابت پذیری منطقه ای بیان کرد. دکتر حجت اله میرزایی گفت:مهم ترین شاخص های رقابت پذیری ،افزایش ماندگاری و جذب روزافزون 2 سرمایه انسانی و مالی است.
وی با اشاره به عزم جدی دولت «تدبیر و امید» برای توسعه استان، از اعلام آمادگی این وزارتخانه برای تهیه پیش نویس سند توسعه استان خبر داد. معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون عنوان کرد: اعتبارات سال 95 بانک توسعه تعاون در مقایسه با سال گذشته به 3 برابر افزایش می یابد. 
میرزایی با اشاره به اجرای طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار ( تکاپو ) در استان بر اساس رویکرد اقتصاد مقاومتی این وزارتخانه اظهار داشت: این طرح با هدف توسعه ی فرصت های شغلی بر اساس مزیت های منطقه ای دنبال می شود. وی ادامه داد: به عنوان مثال با توجه به وجود نیمی از معادن کشور در سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی ولی براساس داده های مرکز آمار ، سهم معادن در تولید ناخالص داخلی استان ناچیز است.

وی از اعلام آمادگی صندوق بازنشستگی کشور برای سرمایه گذاری در بخش معدن خبر داد و ادامه داد: همچنین در صورت اختصاص زمین، این صندوق آمادگی راه اندازی خانه «امید» در 4 شهرستان استان(شامل: زاهدان، چابهار، ایرانشهر ، سراوان) دارد. معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون اضافه کرد: کارت فروش اعتباری محصولات کشاورزی و صنایع دستی و کارت اعتباری خرید برای کارکنان و بازنشستگان در استان در حال پیگیری است.
میرزایی بیان داشت: سیستان و بلوچستان رتبه 30 در بین سایر استانها از حیث بیمه روستاییان و کشاورزان دارد که در صورت هدف گذاری مشخص در استان می توان با دریافت مصوبه ای با کاهش سهم خانوارها ،سهم دولت به دو سوم افزایش پیدا کند.

استاندار سیستان و بلوچستان  نیز در شانزدهمین جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان در زاهدان گفت: سند توسعه استان با مشارکت دبیرخانه شورای توسعه برنامه ریزی بر پایه سند توسعه محور شرق کشور با پیش بینی نیازهای حداقل یک دهه استان تدوین شود.

علی اوسط هاشمی محصول خرد انسان را دانش و تکنولوژی عنوان کرد و گفت: خرد و دانش جمعی اساس و محور کار انسان هست و هیچ طرحی با وجود بزرگترین پیشرفت ها ولی بدون انسان معنی ندارد. وی با اشاره به کاهش سهم بخش کشاورزی در ایجاد فرصت های شغلی به دلیل خشکسالی های مدوام چندین ساله در استان افزود: بهره مندی و افزایش سهم دانش و تکنولوژی منطبق با نیاز زمان در چشم انداز طرح ها مورد هدف قرار بگیرد. استاندار تصریح کرد: متناسب با ظرفیت ، اقلیم و ساختار هر منطقه ای الگوی توسعه ای در طرح تکاپو تعریف شود.

گفتنی است در شانزدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (طرح تکاپو) و برنامه تامین مالی خرد و کارآفرینی اجتماعی از محورهای ابلاغی توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار